skip to Main Content

Uczniowie z prawie 4 tysięcy szkół w całej Polsce uczestniczą w naszych projektach edukacyjnych!

Pora podzielić się osiągnięciami naszych uczniów! Aktualne projekty opracowane przez naszych ekspertów we współpracy z najlepszymi naukowcami i specjalistami z firm technologicznych dają dzieciom ogromną możliwość rozwoju. Do 9 projektów tematycznych (przyroda, matematyka, informatyka, kształtowanie kompetencji społecznych i inne) zgłosiło się prawie 4 tysiące nauczycieli szkół podstawowych. Cykl zajęć w każdym projekcie pozwala zdobyć wiedzę tematyczną, ale też uczy, jak pracować w zespole, rozwijać kompetencje społeczne czy radzić sobie z emocjami. Nauczyciele mają do dyspozycji gotowe materiały edukacyjne (scenariusze, multimedia), a w niektórych projektach także zestawy edukacyjne, które angażują uczniów w każdą lekcję. Udział w projekcie dostarcza nauczycielowi inspiracji do prowadzenia fascynujących lekcji na co dzień z wykorzystaniem nowoczesnych metod dydaktycznych (Metoda Pytań i Doświadczeń).

Projekty zostały opracowane dla uczniów klas podstawowych. Dla dzieci w klasach 1-3 przygotowano zajęcia o tematyce przyrodniczej, humanistycznej oraz matematycznej, odnoszące się do podstawy programowej. Z kolei starsi uczniowie rozwijają swój potencjał działania poprzez zyskanie umiejętności nawiązywania relacji z innymi, pracę w zespole, a także poszerzenie wiedzy na temat kwestii ochrony środowiska.

Od nauczycieli otrzymujemy już pierwsze relacje z realizacji lekcji w poszczególnych projektach. Poniżej znajdują się najciekawsze opinie i zdjęcia, pokazujące, jak bardzo uczniowie cieszą się z udziału w projekcie.

  • Scenariusz: Do czego człowiek wykorzystuje roboty? We współczesnym świecie istotna jest umiejętność korzystania z najnowszych technologii. Niemal w każdej sferze naszego życia występują roboty oraz zautomatyzowane maszyny. Nauka poprzez zabawę wpływa pozytywnie na przyswojenie informacji przez uczniów – pani Danuta ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Żarach postanowiła udzielić nam swojej opinii na temat zajęć:

,,Podczas realizacji pierwszego etapu projektu wykorzystałam scenariusz lekcji i zawarte w nim pomoce i pomysły. Wzbogaciłam lekcję o pomysł “bitwy” robotów (urządzenia domowe – miksery, sokowirówki, odkurzacze) obsługiwanych przez dzieci kontra  roboty rodziców, którzy posługiwali się prymitywnymi narzędziami. Dzieciom najbardziej spodobał się pomysł zorganizowania linii produkcyjnej produkującej długopisy oraz bitwa “Roboty kontra Rodzice”. Oczywiście zwyciężyły dzieci. Wszyscy, jednoznacznie stwierdzili, że bez robotów byłoby bardzo ciężko i źle. Pomysł i scenariusz bardzo ciekawy – daje możliwość współdziałania w zespole, wykazania się kreatywnością i poszerza wiedzę uczniów.”

  • Scenariusz: Jak się uczyć koncentracji uwagi? Nasze myśli są przemijające, a stany emocjonalne nie powinny zbytnio wpływać na nasze decyzje. Dzięki odpowiednim metodom dydaktycznym uczeń koncentruje się na zadaniach wymagających skupienia. Pani Teresa ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Świdniku pisze:

,,Scenariusz zrealizowałam z uczniami klasy 2. Brało w nich udział 25 dzieci. Zajęcia ciekawe, dzieci aktywnie w nich uczestniczyły. Chętnie wypowiadały się i wykonywały wszystkie zadania. Były kreatywne. Kolejny raz biorę udział w projekcie – i tak jak w ubiegłym roku – poziom oferowanych przez Państwa zajęć jest bardzo wysoki. Cieszę się, że zdecydowałam się na ścisłą współpracę w bieżącym roku szkolnym.”

Na temat tych zajęć swoją opinią podzieliła się również z nami Pani Lidia ze Szkoły Podstawowej nr 29 w Olsztynie:

,,Scenariusz został zrealizowany w świetlicy szkolnej. W zajęciach brały udział dzieci z klas pierwszych. Bardzo szybkie i sprawne przygotowanie do zajęć dzięki gotowym materiałom z serwisu. Zajęcia przebiegły zgodnie ze scenariuszem. Udało się zrealizować wszystkie zadania. Uczniowie byli zainteresowani tematem, chętnie dzielili się doświadczeniami z własnego życia odnoszącymi się do zagadnienia. Jak najbardziej polecam ten scenariusz, jest atrakcyjny, pełen ciekawych doświadczeń angażujących wszystkie zmysły.”

  • Scenariusz: Jak rozpoznawać emocje? Różnorodne środki dydaktyczne mają za zadanie pomóc nauczycielom i uczniom zmierzyć się z tym wymagającym tematem, jakim są emocje. Zachowanie dzieci podczas zajęć pozwala na ich ocenę. Swoją opinią na ten temat podzieliła się z nami pani Sylwia ze Szkoły Podstawowej nr 71 we Wrocławiu:

Scenariusz dzieci odebrały bardzo pozytywnie, mam w klasie większość dzieci, które kochają psy, dlatego też gdy puściłam film, który zawarty został w scenariuszu o emocjach wśród psów dzieci były zachwycone. Co więcej okazało się, że moje dzieci fantastycznie radzą sobie z rozpoznawaniem emocji na obrazkach, pokazywaniem ich za pomocą gestów, rysowaniem. Szybko też poszły im puzzle, a grupy, które miały negatywne emocje (smutek, wstręt, złość) chciały rozweselić swoje postacie i zaczęły śpiewać im piosenki podczas zajęć. Pytały mnie też, czy mam jeszcze jakieś dodatkowe filmy o okazywaniu emocji np. przez niedźwiedzie lub inne zwierzęta, bo bardzo by chciały obejrzeć i zobaczyć, jak okazują radość, strach, troskę. Jestem bardzo zadowolona!”

  • Scenariusz: Jak wspólnie zapracować na sukces? Umiejętność pracy zespołowej jest kluczowa w odniesieniu sukcesu. Pani Wioletta ze Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Opatowie pisze:

,,Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli w zajęciach. Wypowiadali się na temat korzyści płynących ze współpracy i brali udział w zabawie drużynowej. Z zainteresowaniem śledziłam, w jaki sposób każdy z nich angażował się w zadanie grupowe. Budowa “Jajkodromu” wzbudziła pozytywne emocje i zaciekawienie, podobnie jak krótka chwila podróży zbudowanego pojazdu i sprawdzenia, czy jajko nie zostało uszkodzone. Dzieci rozmawiały o ćwiczeniu i podejmowanych przez nich decyzjach. Załączony do scenariusza film był cenną pomocą, która pozwoliła podsumować zajęcia. Uświadomił uczniom, jaką rolę pełnili w grupie. Odkrywanie i nazywanie ich było kształcące zarówno dla dzieci, jak i dla mnie. Uczniowie lepiej poznali siebie i swoje możliwości, ja nauczyłam się, jak obserwować uczniów podczas pracy w grupie. Ta wiedza z pewnością pozwoli nam doskonalić umiejętność współpracy. Propozycję scenariusza oceniam wysoko. Wskaźnikiem tej oceny mogą być pytania dzieci, kiedy będą następne zajęcia z projektu Klimatyczna klasa, bo już nie mogą się doczekać.”

  • Scenariusz: Jak zabawy integrują klasę? Różnorodne ćwiczenia pozwalają na poznanie siebie oraz innych. Pani Joanna pisze, jak scenariusz wpłynął na zajęcia:

,,Scenariusz prowadzi nauczyciela krok po kroku, szczegółowo opisuje wszystkie czynności w trakcie oraz przed zajęciami, co pozwala dobrze przygotować się do lekcji (przemyśleć tematykę, zgromadzić niezbędne materiały, itp.). Sama lekcja – wciągająca (cały czas coś się dzieje), uczniowie nie mają czasu na nudę. Spotkałam się nawet z opinią, że “lekcja skończyła się zbyt wcześnie”. Zajęcia dały uczniom wiele do myślenia. Część dzieci znała się z klas 1-3, ale i tak dopiero teraz praktycznie po raz pierwszy miały okazję współpracować w grupie. Dla niektórych było to trudne (czego dzieci wcale nie ukrywały), ale przekonały się, że do osiągnięcia wspólnego celu warto nauczyć się tej umiejętności, bowiem każde z nich jest dobre w innej dziedzinie, a razem “mogą więcej!”. Uczniom najbardziej przypadła do gustu zabawa integracyjna z pękiem balonów, do tego stopnia, że po lekcji dzieci nie mogły się rozstać ze swoimi “balonowymi kolegami” i spędziły z nimi resztę zajęć w tym dniu…”.

Dziękujemy za podzielenie się swoimi opiniami oraz udostępnienie zdjęć z przebiegu zajęć! Już wkrótce kolejne relacje.

Projekt Przyroda z klasą powstał w ramach międzynarodowego projektu InEdu:

Projekt Klimatyczna klasa jest finansowany przez:

Projekt Technologie z klasą powstał we współpracy ze specjalistami z firm technologicznych:

Back To Top