Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Dzień Dziecka we Wrocławiu – doświadczenia, współpraca i twórczość z UD

2024-06-06
Uniwersytet Dzieci został zaproszony na Bajkowy Dzień Dziecka we Wrocławiu. Dzieci eksperymentowały, bawiły się i uczyły współpracy, a także tworzyły swoje małe dzieła sztuki. A to wszystko na trzech planetach! Jak to możliwe? Przeczytaj relację z wydarzenia!

Dzień Dziecka we Wrocławiu obfitował w wiele ciekawych wydarzeń dla najmłodszych. 1 czerwca nie mogło zabraknąć również działań Fundacji Uniwersytet Dzieci, która przygotowała atrakcje dla swoich najmłodszych odbiorców.

Co robiliśmy?

Wzięliśmy udział w Bajkowym Dniu Dziecka na placu Wolności organizowanym przez Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego.

Pogoda początkowo pokrzyżowała nam plenerowe plany i musieliśmy wraz z innymi wystawcami przenieść się do foyer Narodowego Forum Muzyki, gdzie odbywały się również koncerty muzyki dla dzieci.

Szybka organizacja, budowa stoiska i nasz zespół był gotowy powitać małych odkrywców chętnych na naukowe doświadczenia. Na odwiedzające nas dzieci czekały nie tylko eksperymenty, ale również niespodzianki.

Współpracujące z naszą fundacją wrocławskie krasnale ukryły w drewnianych skrzynkach prezenty dla młodych naukowców, a skrzynki zabezpieczyły 3-cyfrowym kodem.

Aby odkryć zawartość skrzynek, dzieci musiały zdobyć kod, wykonując trzy doświadczenia z trzech różnych planet: planety odkrywców, planety współpracy oraz planety artystów.

3 planety – 3 zadania

By zdobyć cyfrę z planety odkrywców konieczne było wykonanie doświadczenia naukowego z wykorzystaniem sprzętu laboratoryjnego.

Z pomocą naszego zespołu dzieci odtwarzały proces oznaczania grup krwi i przeprowadzały doświadczenie, które odzworowywało hemaglutynację, czyli zjawisko zlepiania się erytrocytów i wytrącania ze środowiska płynnego w postaci grudek.

Z wykorzystaniem pipet, szalek Petriego oraz sztucznej krwi i surowicy młodzi badacze oznaczali grupy krwi. 

Cyfrę z planety współpracy można było zdobyć za zespołowe działanie ze swoimi rówieśnikami lub rodzicami. Zadaniem było ułożenie wieży z kubeczków bez użycia rąk, ale z wykorzystaniem gumki recepturki i sznurków.

Bez współpracy zadanie to byłoby niemożliwe do wykonania, ale naszym uczestnikom nie sprawiało większego problemu!

By podnieść poziom trudności ważną rolę odgrywał czas, a wyniki najlepszych drużyn zapisywane były na tablicy rankingowej. 

Ostatnia cyfra kodu była do zdobycia na planecie artystów, gdzie każdy uczestnik mógł poznać japońską tradycję Dnia Dziecka, czyli własnoręcznego tworzenia kolorowych chorągwi z przyczepionymi do nich karpiami, symbolizującymi w kulturze japońskiej szczęście, siłę i energię.

Uczestnicy tworzyli z papieru własne kolorowe dzieła, które mogli zabrać do domu wraz z upominkiem z otwartej na końcu skrzyni krasnali. 

Nasze działania cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników eventu, a wspólne doświadczenia przyniosły zarówno nam, jak i dzieciom dużo radości i pozytywnych emocji!