Metoda Pytań i Doświadczeń opiera się również na pracy projektowej. Dzięki współpracy w grupach dzieci uczą się skutecznego działania, planowania oraz rozwijają przedsiębiorczość i kreatywność. Zdobyte w ten sposób umiejętności zapewnią im dobry start w przyszłość oraz skuteczność zarówno w pracy zawodowej, jak i codziennych działaniach.
Praca projektowa opiera się na schemacie badawczym pomysł - plan - przebieg - wyciąganie wniosków - podsumowanie:
POMYSŁ: przedstawiamy pytanie tytułowe, które rozbudzi ciekawość dzieci i pozwoli wyłonić pytanie badawcze,
PLAN: przygotowujemy dzieci do pracy badawczej, dyskusji w zespołach nad sposobami rozwiązania problemu, przedstawienia przebiegu pracy oraz stworzenia opisu różnych strategii działania i przewidywanych rezultatów,
PRZEBIEG: stawiamy i weryfikujemy hipotezy badawcze,
WYCIĄGANIE WNIOSKÓW: podsumowujemy efekty prac poszczególnych grup, odpowiadamy na pytanie badawcze, dyskutujemy nad możliwymi odpowiedziami i wskazujemy dalsze kierunki poszukiwań (ćwiczymy przy tym sztukę prezentacji i odpowiedzi na pytania słuchaczy),
PODSUMOWANIE: streszczamy cel i przebieg zajęć oraz podsumowujemy wnioski; poznajemy użyteczność zdobytej wiedzy i możliwości jej wykorzystania.