Dzieci lubią ciasteczka!

My też, dlatego wykorzystujemy je do zapamiętywania informacji o tym, jak korzystasz z serwisu, żeby lepiej go do Ciebie dostosowywać.

Dostępne ustawienia plików cookie:

sprawdź naszą politykę cookies

Poznajcie Ambasadorki Uniwersytetu Dzieci w Klasie!

2022-10-27
Uniwersytet Dzieci w Klasie od zawsze przyciąga pełnych inicjatywy i energii nauczycieli. W ubiegłym roku szkolnym udało nam się spożytkować ich ponadprzeciętny entuzjazm - zrealizowaliśmy pierwszy w historii kurs pt. „Trener Metody Pytań i Doświadczeń”.
 
Oto 11 zdolnych kursantek - nauczycielek szkół podstawowych, które my nazywamy Ambasadorkami. Panie nie tylko poznały Metodę Pytań i Doświadczeń od podszewki, ale również rozwinęły kompetencje trenera.

Ścieżka rozwoju czy autostrada inspiracji?

Z relacji Ambasadorek wynika, że obie odpowiedzi są poprawne!

Od stycznia do czerwca odbyły się cztery stacjonarne seminaria szkoleniowe i dwa online. Spotykałyśmy się w ówczesnej siedzibie Fundacji na Krakowskim Zabłociu, co było niezwykle orzeźwiające, zważywszy na długi czas szkolenia się wyłącznie wirtualnie. 

Zaczęłyśmy od poznania Fundacji i założeń Metody Pytań i Doświadczeń. Naszym zdaniem najlepiej uczyć się poprzez doświadczenie, dlatego oprócz przekazywania wiedzy, Monika Zwierko-Odachowska - nasza dyrektor programowa, wystawiła uczestniczki na próbę wejścia w buty ucznia. Przeprowadziła z grupą wszelkiej maści aktywności i doświadczenia, w których biorą udział nasi studenci. Nie zabrakło dzielenia się wiedzą i pomysłami, tworzenia własnych zadań oraz dyskusji o obecnej sytuacji nauczyciela i jego możliwościach.


Kolejne 3 spotkania to warsztaty z naukowcami Uniwersytetu Dzieci. Specjaliści zrealizowali z Paniami aktywności naukowe z techniki, matematyki, przyrody oraz zajęcia kompetencyjne dotyczące emocji i nauk społecznych. Ambasadorki z uśmiechami na twarzach solidnie przykładały się do konstruowania, eksperymentowania, odgrywania ról i wszystkich zadań, jakie przed nimi postawiliśmy. A wszystko po to, by doświadczyć na własnej skórze, jak działa metoda naukowa w procesie uczenia się.


Dziękujemy serdecznie prowadzącym - naukowcom Uniwersytetu Dzieci, którzy wysypali przed Ambasadorkami worek pomysłów na ciekawe zajęcia z uczniami:

Praktyka czyni mistrza, czyli Ambasadorki w działaniu!

Na koniec przyszedł czas na testowanie zdobytych umiejętności, czyli tworzenie własnych scenariuszy lekcji. Pod okiem dyrektorki Uniwersytetu Dzieci w Klasie - Joanny Gulczyńskiej, uczestniczki szlifowały warsztat budowania aktywności metodą naukową. 

Dzięki kreatywności Ambasadorek, wszyscy mogliśmy sprawdzić m.in. dlaczego pingwinom nie jest zimno w lodowatej wodzie, jak rozwijać kreatywność dzieci rysując ważki i jak liście zmieniają kolory. 
 
Po cyklu niezwykle inspirujących spotkań nasze Trenerki ruszyły w teren! 
Każda z Ambasadorek przeprowadziła własne szkolenie metodyczne dla nauczycieli - niektóre z Pań nawet więcej niż jedno!

Jesteśmy z Was bardzo dumni, Drogie Koleżanki! Cieszymy się, że już niebawem zaczniemy z Wami dalszą współpracę w ramach rozpowszechniania Metody Pytań i Doświadczeń w polskich szkołach.

Chcesz zostać Ambasadorem?

Partner projektu: